سفیران سلامت

خود مراقبتی - سلامت وتندرستی

سفیران سلامت

خود مراقبتی - سلامت وتندرستی

خودمراقبتی اقداماتی است آموختنی،آگاهانه وهدفمند که موجب افزایش کارآیی ومهارت های فردی می شود.🍁🌹🍁

بایگانی

پیشگیری از کم تحرکی

جمعه, ۲۶ آبان ۱۳۹۶، ۰۶:۰۹ ب.ظ

نقش فعالیت بدنی وورزش در زندگی

            

انسان هابرای داشتن زندگی سالم وپیشگیری از بسیاری از بیماری هانیاز به تحرک دارند.ورزش وفعالیت بدنی در هرسنی احساس خوشایند فیزیکی وروانی ایجاد می کند.

یکی از آسان ترین ورزش ها پیاده روی است . فعالیت بدنی یعنی این که عضلات بدن حرکت کنند و ضربان قلب وتعداد تنفس افزایش یابد. پیاده روی می تواند این کارها رادربدن انجام دهدویکی از راههای مناسب برای فعال بودن است. اگرپیاده روی خارج از منزل انجام شود دو فایده عمده دارد: یکی این که ارتباط با مردم بیشتر می شود ودیگری می توان از مناظر طبیعی استفاده کرد. این موارد به سلامت روحی نیز کمک خواهد کرد واز فشارهای عصبی می کاهد.با پیاده روی منظم ومستمر می توان فشارخون راکاهش داده وراحت تر خوابید.

برای بدست آوردن نتایج بهتر، حین پیاده روی سر رابالا گرفته وجلو رانگاه کنید،شانه ها عقب نگه داشته شوند وسینه فراخ شود تا تنفس به راحتی انجام گیرد.بازوها را نزدیک بدن نگه دارید. عضلات شکم خودرامنقبض کرده و به داخل بدهید.پیاده روی را با گامهای استوار شروع کنید.اگرشرایط جسمی شما طوری است که نمی توانید شرایط فوق را داشته باشیدفقط تاحدامکان راست بایستید.

برنامه پیاده روی را با ده دقیقه در روز شروع کنید و آرام آرام زمان آن را افزایش دهید.                                                                                                                                             

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی